האם השתלות שיניים יכולות לגרום לך לחלות?

כאשר היגיינת הפה נפגעת, השיניים (או השתלים) והרקמות הסובבות (חניכיים, רקמת חניכיים ועצם המכתשית) נחשפות לריכוזים גבוהים של מוצרים מיקרוביאליים, שעלולים לגרום לעששת, דלקת חניכיים ודלקת חניכיים או דלקת פרי-שתל. אם לא מטופלים, עלולים להתרחש סיבוכים חמורים בפה, כגון אובדן עצם או כשל בשתל.
למידע נוסף בתחום של האם השתלות שיניים יכולות לגרום לך לחלות? והשתלות שיניים ממוחשבות באפשרותך לבדוק ב- dental-clinics.co.il

זו הסיבה שאם אתה מבחין באדום

דימום או נפיחות של החניכיים סביב השתל, עליך לפנות לרופא השיניים שלך בהקדם האפשרי. אם לא מטופלים, דלקת רירית פרי-שתל תתפתח לדלקת פרי-שתל, המתאפיינת בזיהום של הרקמות הרכות והעצמות סביב השתל. אם לא מטופלים, אובדן עצם מתקדם וזיהום עלולים לגרום לכשל בשתל.

מצבים רפואיים תקלות בהשתלת שיניים אפשרית אם אתה מאובחן עם מחלה אוטואימונית או מצבים כגון דלקת מפרקים שגרונית וסוכרת המאטים את הריפוי של הגוף. ריפוי איטי יכול למנוע אוסאואינטגרציה כאשר השתל מרפא או משתלב עם עצם הלסת.

עישון עישון יכול גם לפגוע בשתל דנטלי מכיוון שהוא מגביל את זרימת הדם לחניכיים

ומאט את תהליך הריפוי. לבסוף, היגיינת פה לקויה ואי הקפדה על הוראות טיפול עלולים לגרום גם לבעיות בהשתלות שיניים. לכן חובה להגיע לרופא שיניים בעל ניסיון רב בהשתלות וניסיון טוב.

משמעות הדבר

היא שמטופלים השוקלים השתלת שיניים צריכים להיות זהירים בבחירת רופא השיניים שלהם ועליהם לבחור רופא שיניים מנוסה בהליך או עבודה עם מומחה שתלים עם ניסיון מספיק כדי לספק ערובה סבירה להצלחתו של התהליך. אמנם חשוב למצוא רופא שיניים מנוסה ומוסמך שאפשר לסמוך עליו ולהרגיש איתו בנוח, אבל ההצלחה או הכישלון של השתלות שיניים תלויות גם במטופל. אם אתה שוקל הנחת שתל, כדאי לדעת את היתרונות והסיכונים.

למרות שרוב השתלים מותקנים ללא בעיות, עלולים להתרחש סיבוכים נדירים כגון זיהום. השתל לא יגרום לך לחלות, אך אם נדבקת, ייתכן שיש לך תסמינים דומים למחלה. עם זאת, האפשרות לתסמינים אלו לאחר ניתוח השתלה קטנה מאוד.

אם תמלא אחר הוראות רופא השיניים שלך במהלך תהליך ההחלמה

השתל שלך יחלים במהירות ללא שיהוקים. במקום זאת, תקבל צמיחת רקמות רכות, והשתל שיתקבל יהיה מתנדנד וסביר להניח שיכאיב. גם אם זה לא משפיע על השתלים שלך, השיניים הטבעיות הנותרות שלך צפויות לסבול, ועם הזמן זה עלול להוביל לתותבות או לניתוח השתלה נוסף. שיניים תותבות הן גם דרך מצוינת להחליף יותר משן חסרה אחת, אך לאחר זמן מה, אתה עלול להתחיל להבחין בשפתיים דקות יותר או בלחיים שקועות כי אין להן מה לתמוך.

לאחר ריפוי השורש, רופא השיניים יתקין את החלק העליון של השתל. לאחר השלמת הריפוי, רופא השיניים יכול להניח שיניים מלאכותיות על השתלים.

כמה פציעות עצבים וכלי דם במהלך התקנת השתל עלולות להופיע עם תסמינים כגון כאב

חוסר תחושה או עקצוץ בשיניים, בחניכיים, בשפתיים או בסנטר. מכיוון שההשתלה עושה שימוש ברקמות הרכות של הפה ועצם הלסת, עשויה להיות ברורה תגובה דלקתית להליך. ייתכן שתבחין בנפיחות בפנים בצד השתל וכן בחבורות. תסמינים אלו כוללים בדרך כלל דימום או נפיחות סביב מקום השתלת השיניים.
למידע נוסף על השתלות שיניים מחירים כדאי להעיף מבט ב- dental-clinics.co.il

פירוש הדבר עשוי להיות שבאמצעות השתלות שיניים

אנשים ייחשפו לזיהומים חדשים, אשר עשויים לשנות את הסיכון לאובדן עצם ולכשל בשתל. עם זאת, השתלות שיניים עלולות לגרום לסיבוכים, כגון זיהום, נסיגת חניכיים ונזק לעצבים ולרקמות. שתלים דנטליים פועלים באותו אופן כמו שיניים טבעיות ויכולים להידבק באותו אופן כמו שיניים טבעיות. חשיפה למתכת לשתלים דנטליים תוך אוסריים, סתימות אמלגם או החלפות מפרקים עלולה לגרום לבעיות בריאות חמורות [24, 25, 27].

למרות שתלי מתכת הם חזקים ועמידים

קורוזיה מתגובה כימית בגוף עלולה להוביל לרעילות של יוני מתכת. לחלק מהאנשים יש רגישות נדירה למתכת, הגורמת לגופם לדחות שתלי מתכת. חוקרים ממליצים לבצע בדיקות רגישות למתכות לפני הנחת שתלים כאלה.

כדי להבטיח השתלה מוצלחת שיכולה להחזיק מעמד לכל החיים, בהתאם למקרה, ייתכן שרופא השיניים ירצה לבצע הליכים מסוימים, כגון הגדלת חזה או הרמת סינוס, או, במקרה של אובדן עצם, התחדשות עם השתלת עצם. לפיכך, אם רופא השיניים שלך לא מתכנן את ההליכים הללו בהתאם למקרה ולצרכים שלך, השתל הדנטלי עלול להחליק לתוך הסינוס, מה שעלול להוביל לזיהום בסינוסים. תמיכת עצם לא מספקת כשל מוקדם יכול להתרחש גם כאשר אין מספיק עצם לתמוך בשתל הדנטלי, אך המנתח עדיין משלים את ההליך. אם זה לא קורה, השתלים רופפים או שמתעוררות בעיות אחרות.

הנה כמה מהשאלות הנפוצות ביותר שנשאלות על ידי מטופלים לגבי שתלים וזיהומים

יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך להבין כיצד השתלים ישפיעו על בריאותך ומדוע זוהי אחת האפשרויות הטובות ביותר להחלפת שיניים חסרות. במאמר זה נספר לכם מה קורה אם תבחרו בניתוח שיניים מסוג זה ומשהו ישתבש.

לכל הליך דנטלי יש תופעת לוואי אחת או שתיים

אבל רובן קלות וחולפות כמעט מיד. עם זאת, הם עדיין יכולים להתרחש, ואם אתה חווה כאב בפנים, בראש או בצוואר לאחר הליך השתלת השיניים שלך, פנה לרופא השיניים שלך בהקדם האפשרי. כאבי ראש קשורים לרוב לבעיות שיניים, ולכן טבעי לדאוג, במיוחד אם כאב הראש התחיל זמן קצר לאחר החדרת השתל.

בעיות ארוכות טווח פרי-אימפלנטיטיס היא מחלת חניכיים שגורמת לאובדן העצם התומכת בשתל. פרי-אימפלנטיטיס הוא סוג של זיהום שעלול להתרחש במקום השתל. שתל נגוע עלול להוביל למחלות מערכתיות שעלולות לפגוע בלב ובאיברים אחרים בגוף.

במקרים חמורים, זיהום יכול להיכנס לזרם הדם ולגרום לבעיות בריאות מערכתיות. במקרים מסוימים, זיהום עלול להתפתח חודש או יותר לאחר הניתוח, אך לפני שהשתל משולב במלואו (החלים). זיהום לא מטופל יכול להתפתח סביב השתל ולפגוע בו.

אי ציות להוראות הרופא יגרום לנזק או לבעיות בשתל. ייתכן שתתבקש לאכול מזונות רכים עד להחלמת מקום ההשתלה, לתרגל היגיינת פה טובה ולהימנע ממתקים.

דילוג לתוכן