חשיבות של ספורט לבעלי צרכים מיוחדים

מהו צורך מיוחד?

ספורט לאנשים עם צרכים מיוחדים הוא ספורט המאפשר לאנשים עם מוגבלות להשתתף בפעילות. ניתן להתאים ענפי ספורט אלו לצרכיו של האדם. חלק מההתאמות הללו עשויות לכלול דברים כמו רמפות לכסא גלגלים, ציוד שונה וחוקים שונים.

צורך הוא תנאי שצריך לעמוד בו כדי שמשהו יקרה. המונח "צורך מיוחד" משמש בתי ספר וארגונים רבים כאשר מתייחסים לתלמידים או משתתפים בעלי מוגבלויות או אובחנו עם מצב מסוים.

ספורט צרכים מיוחדים הם ספורט שאנשים עם צרכים מיוחדים יכולים לעשות. ענפי ספורט אלו מותאמים לאנשים עם מוגבלויות.

ישנם סוגים רבים ושונים של מוגבלויות וסוגי ספורט רבים ושונים. זו הסיבה שיש מגוון רחב של ענפי ספורט בעלי צרכים מיוחדים. כמה דוגמאות הן רוגבי בכיסאות גלגלים, כדורסל בכיסאות גלגלים, ופרא-רכיבה על סוסים.

ספורט לאנשים עם צרכים מיוחדים יכול להתבצע במגוון דרכים:

  • המשחקים הפאראלימפיים:
  • אולימפיאדת ספיישל:
  • תוכנית ספורט מסתגלת:
  • איגוד ספורט לכיסאות גלגלים:
  • ספורט נכים ארה"ב

מה המשמעות של 'צורך מיוחד'?

המונח 'צורך מיוחד' פירושו שלאדם יש מצב או מוגבלות המקשים עליו להשתתף בספורט.

אדם שעשוי להיחשב כבעל צורך מיוחד הוא אדם עם מוגבלות פיזית, שכלית או התפתחותית.

הם עשויים גם לסבול ממחלה כרונית כגון סוכרת, אסטמה או אפילפסיה.

ייתכן שיש להם ניידות מוגבלת עקב שיתוק מוחין, ניוון שרירים, עמוד השדרה ביפידה או מצבים אחרים.

או שיש להם הפרעה רגשית כמו הפרעת הספקטרום האוטיסטי (ASD), הפרעת קשב וריכוז (ADHD), דיכאון והפרעות חרדה.
עבור מידע אודות ספורט לבעלי צרכים מיוחדים עליך לגלוש לאתר active-sport.co.il

המונח "צרכים מיוחדים" משמש לעתים קרובות לתיאור הצרכים של אנשים עם מוגבלות. צרכים מיוחדים יכולים להיות מוגדרים גם כדרישות לאנשים עם מוגבלות, מוגבלות או פגיעות אחרת.

בחלק זה, נחקור כמה מהדרכים בהן ניתן להתאים ספורט לאנשים עם צרכים מיוחדים. נסתכל על דוגמאות שונות של ענפי ספורט שכבר מתקיימים על ידי אנשים עם מוגבלויות במקומות שונים בעולם, וגם כמה חידושים חדשים שפותחו כדי לאפשר ליותר אנשים להשתתף בספורט.

ספורטאים עם מוגבלויות – החשיבות של זיהוי והכלה של הבדלים

ספורט הוא חלק מרכזי בחייהם של אנשים רבים. הם מספקים תחושה של קהילה ודרך להתבטא. ספורט יכול להיות גם דרך מצוינת להישאר בריא ולשמור על אורח חיים פעיל. עם זאת, ספורט לא תמיד נגיש לכולם. למעשה, ישנם אנשים רבים אשר אינם יכולים להשתתף בספורט בשל מוגבלותם, דבר אשר מצער כי הוא מונע מהם לחיות את החיים שהם רוצים לחיות.

מאמר זה ידון כיצד ניתן להפוך את הספורט לנגיש יותר עבור אנשים עם מוגבלות על ידי זיהוי והכלה של הבדלים בין ספורטאים עם מוגבלות לאלה ללא מוגבלות.

לאנשים שונים יש יכולות שונות, וזה נכון אפילו לספורטאים. חשוב לזהות את ההבדלים הללו ולספק את הציוד הדרוש שיאפשר לאדם עם מוגבלות להתחרות בספורט. ניתן להשתמש בציוד ספורט מותאם כדי לאפשר לספורטאים מוגבלים להשתתף בספורט כמו שחייה, רכיבה על אופניים, סקי או ריצה.

דילוג לתוכן