טיפול בבלוטת התריס

אם כל בלוטת התריס שלך תוסר כתוצאה מבעיות בבלוטת התריס, אתה עלול לפתח תת פעילות של בלוטת התריס. ניתן לטפל במצב זה על ידי החלפת ההורמונים שבלוטת התריס שלך כבר לא יכולה לייצר. מחסור ביוד אין מספיק יוד, המינרל בבלוטת התריס המשמש לייצור הורמונים בגוף.

הסימפטומים של תת פעילות בלוטת התריס מתייחסים לתת-ייצור ההורמונים בבלוטת התריס. ניתן להשתמש בתרופות הורמון החלפת בלוטת התריס לטיפול בהיפ-טימוטרואידיזם, מצב בו ייצור הורמוני בלוטת התריס על ידי הגוף נמוך.

תת פעילות בלוטת התריס

היא מצב שמסווג כבלתי פעיל מכיוון שבלוטת התריס (בלוטת התריס) אינה מייצרת מספיק הורמונים. ברוב המקרים ניתן לטפל בכך על ידי החלפת כמות ההורמונים שבלוטת התריס שלך כבר לא יכולה לייצר. בדומה לבלוטת התריס, היא מטופלת בדרך כלל על ידי נטילת גלולה החלפת הורמונים מדי יום, הידועה גם כתרופה לבלוטת התריס.

לבוטירוקסין מחליף את התירוקסין

ההורמון שבלוטת התריס שלך לא מספקת ממנו מספיק. בחולים עם אי ספיקת יותרת המוח, רמות T4 ו- T3 חופשיות נמדדות כדי לקבוע אם החולה נשאר יוטירואיד. ייתכן שההשפעה המלאה של החלפת הורמון בלוטת התריס על רמות TSH לא תובנה במלואה עד שמונה שבועות של טיפול. הטיפול ב- levothyroxins הוא לכל החיים, ולכן המינון שאתה צריך עשוי להשתנות, והרופא שלך כנראה יבדוק את רמת TSH שלך מדי שנה.

יש להימנע מחולים בסיכון גבוה לאוסטאופורוזיס או לשברים בעצמות בשל ההשפעות המזיקות של הורמון בלוטת התריס המופרז על ידי מניעת החלפה עד לרמות חופשיות של T 4 ו- T 3 לחזור לנורמליות

יש להתחיל טיפול הורמוני בבלוטת התריס או כתחליף מלא ראשוני או כתחליף חלקי בעלות מינון הדרגתיות עם טיטרציה עם TSH בסרום כיעד. בנוסף לתזונה דלת יוד, יתכן ויידרשו המטופלים להפסיק נטילת כדורי החלפת בלוטת התריס ולהזריק TSH רקומביננטי או הורמוני בלוטת התריס כדי להחליף הורמונים.

בחולים עם תת פעילות בלוטת יותרת המוח והיפותלמוס

רמות T4 ו- TSH משמשות כהנחיות לטיפול. ישנן עדויות לכך ש- TSH וריכוזי הורמון בלוטת התריס במחזור מוסדרים בנפרד. (10) קביעת ערך יעד אינדיבידואלי אינה חלק מהשגרה הקלינית, ויש למקד את הטיפול החלופי בטווח התייחסות רחב. בחולים עם תסמינים מתמשכים של עלייה או תשישות במשקל, יש להניח נורמליזציה של רמות TSH עקב תת פעילות של בלוטת התריס ומינונים מוגברים של הורמוני בלוטת התריס עקב תסמינים (ראה DXD).

ברוב המקרים

יש להימנע מדיכוי ההורמון הממריץ בלוטת התריס (TSH) על ידי טיפול החלפת בלוטת התריס במינון גבוה, מכיוון שהוא נושא את הסיכון לתופעות לוואי כגון פרפור פרוזדורים (קצב לב לא סדיר או מהיר), שבץ , אוסטאופורוזיס ושברים. בפרט, ההשפעות הקרדיווסקולריות של תפקוד לקוי של בלוטת התריס יכולות להיות בעלות השפעות שליליות על שינויים קליניים ופתוחים של בלוטת התריס בתיווך התנגדות קרדיווסקולרית מערכתית (יתר לחץ דם, יתר כולסטרול וטרשת עורקים מואצת) וטיפול חד פעמי יותר על פני החלפת הורמוני בלוטת התריס יכול להפוך תופעות לוואי כאלה. . תוצאות בריאותיות שליליות לטווח ארוך בחולים עם ניוון בלוטת התריס ויעדי טיפול לייעל אותן צריכות להיות במעקב קפדני ובדיקות TSH סדרתיות.

המטרה של טיפול החלפת הורמון בלוטת התריס

היא ברוב המקרים נורמליזציה של רמות הורמון בלוטת התריס (TSH). כאשר הורמון בלוטת התריס משמש לטיפול בבלוטת התריס, מטרת הטיפול היא לשמור על תפקוד בלוטת התריס באותו טווח כמו אצל אנשים ללא בעיות בבלוטת התריס. בטיפול, מטרת ההיפותירואידיזם היא להפוך את ההתקדמות הקלינית ולתקן הפרעות מטבוליות, כפי שמוכיח רמות TSH תקינות ותירוקסינים חופשיים (T4) בדם.

הטיפול הסטנדרטי להיפותירואידיזם כולל שימוש יומיומי בהורמוני בלוטת התריס הסינתטיים (לבוטירוקסין (LEVO)

T-synthroid ואחרים). תרופות אלו משחזרות את רמות ההורמונים הנאותות והופכות את הסימנים והתסמינים של תת-פעילות של בלוטת התריס. חולים מבוגרים בריאים עם תת פעילות של בלוטת התריס דורשים החלפת בלוטת התריס במינון של 1.7 מ"ג ליום לפני תחילת הטיפול, אם כי דרישה זו יורדת בקרב אנשים מבוגרים ל -1 מ"ג ליום.

אפשרויות הטיפול המאושרות על ידי ה- FDA מספקות עקביות ומינון מדויק

והנחיות הטיפול של איגוד בלוטת התריס האמריקאי ממליצות על לבוטירוקסין כטיפול הסטנדרטי בבלוטת התריס. אין דרך למנוע היפ-טימותירואידיזם, אך אנשים בסיכון גבוה להפרעות בבלוטת התריס (למשל נשים בהריון) צריכים להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי הצורך בצריכת יוד נוספת. הוצעו כמה תרופות טבעיות למחלת בלוטת התריס של Hyp Timothy וחשוב לדבר עם רופא על טיפול בבעיות בלוטת התריס ואיזון.

אם יש לך תת פעילות בלוטת התריס, חשוב לשלוט ברמות בלוטת התריס שלך לפני, במהלך ואחרי ההריון. אם משהו חיובי, אנשים שנמצאים בסיכון גבוה יותר לבעיות בבלוטת התריס (למשל במהלך ההריון) צריכים לנקוט באמצעים למניעת התפתחות המחלה.

בחולים עם תת פעילות בלוטת התריס הראשית רמות ההורמונים הממריצים בלוטת התריס (TSH) גבוהים

מה שמרמז כי ייצור הורמוני בלוטת התריס אינו מספיק כדי לענות על הצרכים המטבוליים וכי רמות הורמון בלוטת התריס החופשיות מדוכאות. עלייה ברמות TSH המשתחררות מבלוטת יותרת המוח עשויה להצביע על כך שיש לך החלפה של בלוטת התריס והורמון בלוטת התריס, אשר יש להגדיל. מצב שנקרא תת פעילות בלוטת התריס תת קלינית אינו עשוי לגרום לתסמינים חיצוניים או לתסמינים אם יש לך רמות tSH תקינות או רמות טריודוטירונין (תירוקסין) תקינות או גבוהות מרמות tSH רגילות.

פעילות יתר של בלוטת התריס מצב שנקרא היפרתירואידיזם גורם למצב חמור בו כל בלוטת התריס פעילה יתר על המידה והגושים בבלוטת התריס פעילים יתר על המידה

ומייצרים יותר מדי הורמון בלוטת התריס. היפותירואידיזם, המכונה גם תת פעילות של בלוטת התריס, יכול להשפיע על נשים וגברים כאחד. ניתוח בלוטת התריס וטיפולים לגורמים של תת פעילות בלוטת התריס יכולים להתרחש כאשר חלק מבלוטת התריס מוסר במהלך הניתוח. בלוטת התריס, בלוטה הממוקמת בצוואר התחתון, מייצרת שני הורמונים עיקריים, תירוקסין (T4) ותירודין טריודיון (T3). מכיוון ש- T3 חזק יותר, צריכת הורמון ה- T4 הסינתטי נחשבת כטיפול הסטנדרטי להיפותירואידיזם. הטיפולים הנפוצים ביותר הם לבוטירוקסין, לבוקסיל סינתרואיד ו unithroid (unithroid היא גרסה מלאכותית ישירה של הורמון בלוטת התריס תירוקסין T4).

דילוג לתוכן