כל הטיפים לרכיבת אופניים מקצועית ובטוחה

bicycle

אין ספק שרכיבה על אופניים צמחה בפופולריות בחמש השנים האחרונות ככל שיותר ויותר אנשים עולים על האופניים. אנו יודעים כי רכיבה על אופניים על הכביש יכולה להיות מאיימת, אך להלן מספר טיפים שיעזרו לכם בדרך להפוך לנהג בטוח יותר. 

 

לפני שנתחיל, חשוב מהכל, חבשו קסדה מתאימה בעת רכיבה על אופניים. אנו ממליצים לרוכבי אופניים בכל הרמות להשיג אופניים מקצועיים בחנות אופניים הגונה שיעזרו לכם בכך. כיום, יש מגוון רחב של קסדות אופניים, גם לכביש וגם להרים, חברות איכותיות ומוכרות בתחום.

וודא את מצב הצמיגים באופניים

הבדיקות הללו חשובות ביותר ויעזרו לך לשמור על עצמך ועל הסובבים אותך, למשל בלמים, כבלים ואורות. מהר יותר לרכוב על אופני הכביש מאשר ברגל, אך עליך להיות בטוח שאתה חולק את הכביש עם רכבים לידך. ברוב המקרים, עליך לרכוב על אופניים כאילו היית ברכב ולפעול על פי כללי התנועה של מכונית.

פעל לפי הכללים ותמרורי התנועה כדי לסייע למכוניות, הולכי רגל ורוכבי אופניים אחרים להבין למה לצפות ולאן ללכת. אם אתם חדשים בתחום האופניים או בעלי אופניים חדשים, התרגלו לרכב ברחובות השכונה לפני שאתם יוצאים לכבישים סואנים.

 

בדוק את בדיקת הבטיחות של ABC

כדי לגלות כיצד לרכוב על אופניים בבטחה. לפני שאתם רוכבים על אופניים, הכירו את רכיבה על אופניים באמצעות קורסים או סרטוני הדרכה שונים שיש ברשת. מדריכים אלו  יעזרו לך ללמוד עוד על רכיבה על אופניים בתנאי הדרך כיום, יעזרו לך לבנות את הביטחון העצמי שלך, להסביר מה עליך לעשות אם אינך בטוח אם ברצונך להיות מופעל או כבוי, כיצד להחליף הילוכים ובלמים פנימה. תנאים שונים, תן לזה שם. 

כאשר יותר מ- 80 מיליון רוכבי אופניים חולקים את הכביש עם כלי רכב ממונעים, חיוני שרוכבי אופניים ונהגים ינקטו באמצעי בטיחות. רוכבי אופניים עלולים להיפצע אם רכב גדול מסתובב ולא מצליח לראות אותם.

אם אתה רשאי לעשות שימוש מלא בכביש, סע במרחק של לפחות 3 מטרים ממכוניות חונות ותנועה, גם אם אתה נמצא בשולי שביל האופניים. לעולם אל תניח שמכונית חונה ריקה ואל תניח שהנהג מחפש רוכבי אופניים לפני פתיחת הדלת.

 

הימנעו מאזורי דלתות ושמרו מרחק תמיד

השתדלו לנסוע במרחק של 2-3 מטרים ממכונית חונה אם רוחב הכביש מאפשר זאת ותן לעצמך יותר מקום. כמו כל רכב בכביש, אתה צפוי לציית לחוקי התעבורה, כולל פינוי מקום להולכי רגל. הבטיחות פה חשובה וצריכה לשבת לכם בראש כל הזמן.

 

בזמן נסיעה בכביש

עליך לשמור מרחק של מטר אחד לפחות ממכוניות חונות בתנועה כבדה. הראות עלולה להיפגע בפינות בכביש, לכן הפוך את עצמך לגלוי בנסיעה בנתיב האמצעי. אם הכביש בו אתה נוסע צר מכדי לנסוע בנתיב הצדדי, הוא מצד ימין שלך לנסוע על מרכז ליין.

רכיבה על אופניים לעבודה היא הדרך הבטוחה ביותר להגיע לעבודה(אם מתאפשר לכם כמובן), אך הקפדה על המשאיות להסתובב ולהשאיר אותן לבד בקרבת חנויות וכו' מהווה סיכון משמעותי לרוכבי האופניים.

אם אתה נוסע בנתיב המיועד לתנועת אוטובוסים, אופניים או מוניות והנתיב החיצוני עומד או נע, אתה יכול לעקוף משאית בצד שמאל. כשזה קורה, הגיוני לעמוד מול המשאית ברמזור כדי לוודא כמה שאפשר שהנהג יוכל לראות אותך. סיבה נוספת לנהוג לאט היא שאתה בלתי נראה, אז אל תניח שנהגים יתנהגו כך או אחרת. כמובן שבכל מדינה ישנם חוקים שונים ויש לפעול לפי ההוראות המקומיות.

כמו כן, זה נשמע כבר טיפ ישן שאי אפשר לשמוע עליו יותר אבל גם בתחום האופניים עוברים על החוקים, זכרו  לא להשתמש בטלפון הנייד שלך בזמן הנהיגה, מכיוון שאתה עלול לאבד את שיווי המשקל שלך כשאתה בתנועה. זה חשוב במיוחד אם אתה רוכב בקבוצה עם הרבה רוכבי אופניים מסביבך. נהגים רבים לא אוהבים לחלוק את הכביש, שלא לדבר על רוכבי אופניים.

בדוק את החוקים המקומיים ולפעול לפיהם

לבשי בגדים רפלקטיביים בהירים והשתמש באור כדי לוודא שאתה יכול לראות מה גלוי. אם יש מכוניות, עמעם את האורות שלך כדי שיוכלו לנסוע לאורך הכביש.

על מנת להיות בטוחים בכביש בעת רכיבה על אופניים, יש צורך בערנות גבוהה, שכן שיכורים יכולים לסכן לא רק את עצמם אלא גם נהגים אחרים בסיכון. אימון יכול לסייע בשיפור המודעות והמיקום בכבישים, אך דברים אלה יסייעו לך להרגיש בטוח.

 

אופניים נחשבים כלי רכב לכל דבר

אם יש כביש אופניים, הרפתקאות או חצץ על הכביש שלך, או שאתה רוצה לרכוב על אופניים היברידיים, מה שעלול להרגיש מפחיד, אנו ממליצים לך לנסות אופני כביש. חנויות אופניים עשויות להישאר פתוחות בכל עת כל עוד הן מספקות שירות וישנם קבוצות בפייסבוק שמעניקות עזרה בהתנדבות ,שווה בדיקה.

רוכבי אופניים מקצועיים רבים שרכבו במשך עשרות שנים ייעלו את אופניהם מבחינת הביצועים, אך עבור כל רוכב, Bike Fit הוא תהליך הסתגלות אינסופי המבוסס על גורמים ויעדים בודדים.

לסיכום? אופניים זה ספורט כייפי, חוויתי ובריא לגוף, מי צריך יותר מזה בחיים.

 

דילוג לתוכן