מתכון לסושי ביתי

אני אהיה כנה ואגיד שמסיבה כלשהי כשף, ביליתי עשרות שנים ללמוד איך לשכלל אורז סושי ואיך לחתוך דג נא כמו שף, וזה עושה את כל ההבדל. אני לא מכין לחמניות סושי לנשנוש או להגשה עם אורז. אתה צריך אורז יפני קצר (אני משתמש בקושיהיקארי) ומבושל היטב ומתבל את הסושי בחומץ.

הדבר הראשון שעליך לעשות

הוא להכין את אורז הסושי שלך לפחות שעה-שעתיים מראש, כך שיהיה לו זמן להתקרר לטמפרטורת החדר לפני הרכבת הלחמניות שלך. הקפד לתכנן את האורז מראש מכיוון שייקח זמן להתקרר לטמפרטורת החדר לפני שתתחיל לגלגל את הסושי. ללחמניות מורחים את האורז על עלה אצות, מפזרים שומשום קלוי והופכים את האצה הפוכה.

קח 1/2 כוס אורז סושי ופזר אותו באופן שווה על עלה הנורי

והשאיר כ 1-2 סנטימטרים של שטח מעל. טובלים את האצבעות במים (מה שעוזר למנוע מהאורז להידבק) ומפזרים באופן שווה את האורז על עלה הנורי, ומשאיר בחלקו העליון קצה רחב ברוחב 1 סנטימטר. מניחים את האורז על החצי העליון של כל עלה של נורי או אצה ומחלקים באופן שווה.

השתמש באצבעותיך

כדי ללחוץ באופן שווה את כוס אורז הסושי בשכבה אחידה מעל עלה הנורי וטבול את האצבעות במים במידת הצורך כדי להידבק. החלק את מחצלת גלילי הבמבוק קרוב ככל האפשר לגליל הסושי שלך עד שהקצוות העליונים והתחתונים של הנורי נפגשים. לאחר שהכנתם גליל כשהאורז מבחוץ, הופכים את האורז, המכוסה בנורי, ומניחים אותו בצד מחצלת הגלילים.

כדי לגלגל את גליל הסושי, הניח את קצה כל אחת מארבע האצבעות של כל יד על מרכיבי הסושי והחזק אותם במקומם כשהאגודל שלך מונח על גב מחצלת הגליל במבוק הקרוב אליך (תמונה למטה) ). דחפו את פרוסת האבוקדו בין האצבעות ולחצו על צד הסכין בין אורך האבוקדו לאורכו של גליל הסושי (אורך נורי או אצה).

גלילה היא חלק מתהליך הכנת לחמניות סושי בעבודת יד ועדיף לא למלא יתר על המידה את גליל הסושי כך שמשטח המרכיבים יהיה במגע ישיר עם הקלסר כך שאורז הסושי לא ייפול .

רוב מסעדות הסושי מאמינות שאסור להמיס את הסושי בווסאבי או לטבול ברוטב סויה

להטביע את הטעמים העדינים של דגים, אורז ומרכיבים אחרים. כמו כן יש לציין שאורז סושי מבושל בקומבו כדי להוסיף דביקות נוספת, ועם תמיסת חומץ (חומץ אורז, חומץ, מלח וסוכר) מתובל. יש לחתוך את תערובת החומץ לתוך האורז כך שהוא יהפוך לדביק ומבריק כשהוא קר (לא חם מדי או קר מדי, אבל אם האורז חם מדי כאשר מרכיבים את הסושי הוא הופך לגומי כמו נורי, על פי דניאל אדמונדס).
למידע מורחב בתחום של מתכון לסושי ביתי מומלץ לגשת לאתר https://tabun.co.il/מתכון-לסושי-ביתי/

שני המרכיבים היחידים שהם הכרחיים לרול סושי ביתי הם מאקי (עלה של נורי או אצות) ואורז סושי (אסור לפספס את המתכון הפשוט שלי לאורז סושי)

לחמניות אוראמאקי דומות למאקי, אבל במקום לגלגל את האורז (מבחוץ) ומלית הסושי (מעוטרת בתוספות כגון ביצי דגים, שומשום, פתיתי טמפורה ורוטב) לרול יד סושי חרוטי גדול (שבו הנורי עטוף מסביב החלק החיצוני של האורז והמלית מגולגלים ואוכלים) סושי ניגירי עשוי מפרוסות דקיקות של דג נא טרי, סרטנים מבושלים, ביצים או חביתות עם אורז סושי מעוצב, שנחזק במקומו עם חבילה קלה של משחת ווסאבי.

במתכון זה אנו מדברים על המרכיבים החשובים ביותר

טיפים וטריקים לרול הסושי המושלם. כמות המרכיבים הרשומה במדריך מספיקה להכנת צלחת עם כמה גלילי סושי שונים. החלק הפנימי של הסושי מלא בעלים נורי שעוטפים את המרכיבים מבפנים ואורז סושי מבחוץ.

מורחים כ 1 כוס אורז על כל עלה הנורי והשאירו שטח קטן בחלק העליון של הנורי כדי לאטום את הגליל. נורי, אורז ומלית מגולגלים לגליל הדוק על מחצלת במבוק כדי להדק אותם מבלי להיות פרוסים כמו מטבע עבה.

זה מספיק אורז להכנת לחמנייה סושי למשפחה בת ארבע נפשות

מחצלת סושי יכולה לשמש לעיצוב הסושי שלך לגליל עגול וארוך נחמד; היו עדינים אם יש לכם פרוסות אורז כבדות. אם אתה לא יכול להכין לחמניות סושי מסורתיות בשיטה זו, אתה תמיד יכול ללכת עם אורז מבחוץ ונורי מבפנים.

אורז יפני קצר גרעין

הוא עמילני וסופג יותר מאורז ארוך, ומעניק לו את האיכות הדביקה הנדרשת ללחמניות סושי גדולות. אורז סושי דביק קלאסי משתמש באורז קצר יפני, חומץ אורז, סוכר ומלח וקל להכנה בסיר מיידי, סיר אורז או כיריים. זה אולי נראה כמו הרבה לקנות, אך ניתן להשתמש ברוב המרכיבים להכנת מצרכים כגון סרירצ'ה, שומשום, סושי נורי בלתי מתכלה וחומץ אורז, אשר יש להם חיי מדף ארוכים במזווה.

מביאים לרתיחה עם 2.5 כוסות מים, מנמיכים את החום לטמפרטורה נמוכה ומבשלים 2 כוסות אורז סושי יבש, שוטפים ומבשלים מכוסה במשך 15 דקות.

דילוג לתוכן